9 Haziran 2014 Pazartesi

"0" noktasini da gorduk...


"Baslangic meridyeni Greenwich Gozlemevi'nden gecer." 

Cografya derslerinde defalarca duydugumuz Greenwich'e biz de sonunda bir ugrayalim dedik. DLR ile gidilebiliyor ancak biz biraz da etrafi gorelim diye Canada Water'dan otobusle gitmeyi tercih ettik. Greenwich, Londra'da bir semtten daha cok Thames Nehri'nin kenarinda kucuk bir sahil kasabasi hissi veriyor. Sicacik sevimli bir havasi var.

Ilk duragimiz olan Greenwich Market bekledigimden kucuk, hos seylerin satildigi bir pazar. Gittigim diger pazarlara gore biraz pahali buldum acikcasi. Yine de gezmesi zevkliydi, kendimi Bodrum'da merkeze inmis, incik boncuk bakiyormusum gibi hissettim:)



Daha sonra buyuk bir hevesle gittigimiz Greenwich Park bizi oldukca kalabalik karsiladi. Tabi hava durumuna bakip Pazar gunu gunesini goren herkes akin akin parka gelmis. Buralarin olayi da bu. Gunes varsa bikiniyi, mayoyu giyip parkta gunesleniyorlar. Hatta gecen gun Kensington Gardens'ta direk soyunup ic camasirlariyla guneslenenleri de gorduk:)) Park bakimli, yemyesil cimleriyle sizi icine hemen cekiveriyor, bortu bocekten huylanan ben ortu bile sermeden yayildim hemen:)






Parkta biraz vakit gecirdikten sonra o meshur "0" noktasini gormek icin Gozlem evine dogru yuruduk. Parkin icinden kisa bir yuruyusle kolay ulasilabilen bir yer. Sifir noktasini simgeleyen sembolik cizgi ve dunyanin onunde fotograf cektirmek icin olusan uzun kuyrugu gorunce siraya girmekten vazgecip demirlerin arkasindan bir fotograf yakalayabildim:)




Greenwich Universitesi de halka acik kocaman cimleri ve gorkemli yapisiyla baya dikkat cekiyordu. Biraz da buradaki cimlerde dinlendik.

Nehir kiyisinda yemyesil cimleriyle Greenwich Universitesi

Universiteye de ugradiktan sonra geldik en onemli konuya, ne yiyecegiz? :) Boyle kucuk bir kasabaya gelince bilindik yerler yerine oranin yerel bir kafesinde bir seyler yemek istedik. Biraz dolandiktan sonra gercekten de ufacik bir yer bulduk. 




Ev yapimi hamburgerleri ya biz cok ac oldugumuz icin ya da gercekten lezzetli oldugu icin bilemiyorum ama nefisti:) O kadar acikmisiz ki fotografini cekmeyi unutmusum kusura bakmayin:) Ama kafede calisan kizin israrla onerdigi Greenwich'te uretilen birayi cektim. Ictigim bir cok biradan lezzetliydi bence. "MeanTime" :) Giderseniz deneyin derim.






Son olarak icerisinde beyaz cikolata olan nefis brownie ve vanilyali dondurmayla oldukca tatmin olmus bir sekilde Heap's Kafeden ayrildik. Hem cok daha ucuz hem de daha lezzetli bir tercih yapmisiz. Guzel yemek insani gercekten mutlu yapiyor. 




Camden Town'dan sonra en guzel gunumu burada gecirdim diyebilirim. Greenwich'i guzel havalarda tekrar tekrar gelinebilecek bir yer olarak tagliyorum:)




4 yorum:

  1. Çoook güzel bir yazı olmuş. Gezilerinin devamını bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  2. Londra'daki ilk günümde bende ziyaret etme firsatini yakalamistim. Gerci sansizligim aksam saatlerinde gitmis olmakti. Gunduz gozuyle daha bi guzelmis ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dahaki gelişine gündüz erkenden uğra, güneş de olursa harika olur:)

      Sil